السيسي لعسكري منوفي: أنا أطحن نفسي ومحدش يغلبني أبدا

السيسي لعسكري منوفي: أنا أطحن نفسي ومحدش يغلبني أبدا

كتب- مصراوي:

حث الرئيس عبدالفتاح السيسي، أحد العساكر من المنوفية، على ضرورة العمل والاجتهاد من أجل توسيع تجارته ومصدر رزقه.

جاء ذلك خلال حوار دار بين الرئيس وعسكري يدعي أيمن من محافظة المنوفية، أثناء جولة فجر اليوم بالدراجة بمدينة العلمين الجديدة.

وقال الرئيس للعسكري: “عيب هزعل منك وأقولك أنا أطحن نفسي ومكلش ومنمش ولا حد يغلبني أبداً وأبقى جامد وقوي”.

كانت تلك العبارة خلال استفسار الرئيس عن أحوال العسكري المعيشية ومصدر رزقه، حيث قال العسكري: عندي 29 سنة وعندي مكتبة مأجرها.. بس أنا عايز شغل لما أخلص خدمتي وجيشي السنة اللي جاية اشتغل في عمل ثابت.

إقرأ أيضاً  مكافأة تبدأ من 1350 جنيهًا.. ننشر مزايا ومنح الالتحاق بالمعهد الفني للتمريض بالأوقاف

ورد الرئيس: أنت لسه صعير.. لو المكتبة اللي عندك دي عايز تاخد واحدة أكبر منها تبقي بكام في الشهر؟.

أجاب العسكري: هيبقي إيجارها حوالي 3 آلاف جنيه في الشهر بس هتبقي في مكان كويس وتكسب أكتر لأن المكتبة اللي أنا واخدها دلوقتي دي بـ 300 جنيه في الشهر والناس الكبار اللي جنبي مبيخلوش الصغير يكبر.

إقرأ أيضاً  رئيس الأسقفية يترأس خدمة تثبيت 10 أعضاء جُدد بالكنيسة

عرضنا لكم زوارنا الكرام أهم التفاصيل عن هذا الخبر على ويك إند فى هذا المقال ونتمى ان نكون قدمنا لكم كافة التفاصيل بشكل واضح وبمزيد من المصداقية والشفافية واذا اردتم متابعة المزيد من اخبارنا يمكنكم الاشتراك معنا مجانا عن طريق نظام التنبيهات الخاص بنا على متصفحكم او عبر الانضمام الى القائمة البريدية ونحن نتشوق بامدادكم بكل ما هو جديد.

إقرأ أيضاً  السيسي: "مفيش موضوع بيتعمل في مصر إلا وبكون شايفه كويس"

كما وجب علينا بان نذكر لكم بأن هذا المحتوى منشور بالفعل على موقع مصراوى وربما قد قام فريق التحرير في ويك إند بالتاكد منه او التعديل علية اوالاقتباس منه او قد يكون تم نقله بالكامل ويمكنك قراءة ومتابعة مستجدات هذا الخبر من مصدره الاساسي.